5 tips voor een ergonomische werkplek

5 tips voor een ergonomische werkplek

De gemiddelde kantoorwerker besteedt zo’n 95% van zijn/haar tijd achter de pc. Dat zijn heel wat uren. Het is dus niet vreemd dat een derde van het totale ziekteverzuim veroorzaakt wordt door slechte werkplek ergonomie. Met de juiste hulp kun je ziekteverzuim verminderen en tot wel 11% meer productiviteit behalen. Wij kunnen je daarbij helpen.

"Zorg voor voldoende licht"

Recent onderzoek toont aan dat een goed verlichte werkplek de productiviteit aanzienlijk kan verhogen. Dit zit hem niet alleen in het beter kunnen lezen en schrijven. Je bent ook frisser en energieker in een goed verlichte werkruimte.

"Zit niet te lang"

Probeer niet langer dan 2 uur achter elkaar te zitten. Neem regelmatig een kleine pauze, ga naar de wc of loop naar een collega.

"Zorg voor een gezond lichaam"

Een sterk en gezond lichaam blijft langer vrij van pijntjes en andere ongemakken. Beweeg dus voldoende en houd jezelf in goede conditie.

"Wissel werkzaamheden af"

Focus jezelf niet te lang op dezelfde taak. Je bent je minder snel bewust van je houding en zal sneller verkrampen, wat op den duur blijvende klachten kan opleveren.

"Haal je hand van die muis af"

Zit je nu achter een pc of laptop? Dan is de kans groot dat je je muis vast hebt. Niet nodig als je zit te lezen! Leg je arm even te rusten, bijvoorbeeld op je schoot.

bron: Ergowerken


« terug naar nieuwsoverzicht